Gubi to firma, która wiecznie poszukuje. To podróż, napędzana pasją do odkrywania zapomnianych ikon przeszłości oraz tych nowych, wschodzących dopiero na międzynarodowej arenie designu.
Widzimy siebie jako poszukiwaczy skarbów, gdzie ciekawość, odwaga i intuicja to kluczowe komponenty naszego sukcesu. Design polega na poszukiwaniu diamentów i podążaniu za instynktami. Rezultatem jest eklektyczna, międzykontynentalna kolekcja, nie znająca granicy między przeszłością a przyszłością”. Tak o Gubi mówi Jacob Gubi Olsen, syn założycieli, szef duńskiej marki.
Sama marka powstała w 1967 roku. Założona przez rodziców Jacob’a i Sebastian’a, Gubi i Lisbeth Olsen. Rodzinna, niszowa firma koncentrowała się początkowo głównie na produkcji i sprzedaży tekstyliów do sektora handlowego. Rozszerzenie asortymentu o meble i lampy, powiązane z intensywnie rozwijanym zainteresowaniem i poszukiwaniem zapomnianych ikon z lat 30., 40., 50., 60. i 70. zaowocowały w 2004 roku nabyciem licencji na produkcję kolekcji Bestile. Seria lamp inspirowanych Bauhausem, wyprodukowanych po raz pierwszy w 1930 roku przez brytyjskiego projektanta Roberta Dudley Best, ponownie wprowadzona do seryjnej produkcji przez Gubi stała się punktem zwrotnym w historii duńskiej marki oraz nadała zdecydowany charakter kierunkowi jej rozwoju.
Gubi mając skandynawskie korzenie wyróżnia się globalnym spojrzeniem i poczuciem estetyki.
Proponuje obszerny asortyment mebli i lamp, niesamowicie estetycznych, pobudzających wyobraźnię projektów, charakteryzujących się prostymi formami, oryginalnymi materiałami i innowacyjnymi technikami, które kontestują czas i miejsce. Obrany instynktownie przez Gubi kierunek okazał się strzałem w dziesiątkę. Marka stała się prekursorem trendu, który dziś chętnie stosowany jest nie tylko w domach, ale dzięki dedykowanej kolekcji również w przestrzeniach biurowych.
Gubi to autentyzm i jakość, niezależnie czy mamy na myśli reedycje kultowych klasyków z pierwszej połowy XX wieku czy nowe autorskie projekty marki.