Absolwentka politechniki w Mediolanie, projektantka, artystka, wizjonerka. Jest wiceprezesem marki Artemide, oraz prezesem marki Danese Milano. Jest odpowiedzialna za strategie marki, oraz rozwiązania innowacyjne. Prywatnie jest żoną współzałożyciela spółki Ernesto Gismondiego. Ma także własne studio projektowe. Od lat fascynuje ją oświetlenie, nie tylko w zakresie projektowania, ale także wpływu sztucznego światła na człowieka i środowisko. Jest autorką wielu innowacyjnych rozwiązań, w szczególności w zakresie oświetlenia LED, niektóre z opracowanych prze Carlotte rozwiązań zostały objęte ochroną patentową. W 2001 roku powróciła na macierzystą uczelnię, tym razem jako wykładowca projektowania. Zarówno studentom, klientom i znawcom branży od lat przekazuje swoją filozofię zawodową: formę wynikającą z funkcji, koncentrację na uwarunkowaniach zdrowotnych człowieka, innowacyjność, niezawodność i odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego. Niedawno gościliśmy ją w Polsce.
Wsród najnowszych projektów włoskiej projektantki znajduje się m.in kolekcja Empatia. Nagrodzona w 2014 roku Wallpaper*Design Award w kategorii “Best Transparency”. Inspiracją dla powstania kolekcji było połączenie wielkich tradycji produkcji dmuchanego szkła z nowoczesną technologią LED. W wyniku tego udanego mariażu powstały jasne i czyste obiekty rzemieślnicze, każdy z nich wyjatkowy i niepowtarzalny. Szklana powierzchnia rozsądnie dawkuje przejrzystość i przezroczystość, tak aby uchronić oczy przed efektem lśnienia jednocześnie bez utraty wydajności.
Poniżej na zdjęciu lampa z kolekcji Empatia zaprezentowana w Mediolanie podczas targów Euroluce w 2013 roku, wykorzystana m.in. w Paryskiej siedzibie L'Oreal.
Poniżej na zdjęciu lampa wisząca z kolekcji Null Vector:
Poniżej na zdjęciu lampa Copernico wykorzystana we włoskich realizacjach.
Biura Axa Headquarters:
Valextra Showroom Milan:
Zobacz pozostałe posty